torsdag 21 mars 2013

Wish me luck!

Äntligen bestämde jag mig för att börja blogga. Jag ska dela mina tankar, tips och funderingar kring IKT i skolan. För de mindre invigda som tänker följa min blogg: IKT står för Informations och Kommunikationsteknik.
Den digitala kommunikationen utvecklas hela tiden och för varje dag som går så ökar användning av olika sociala medier. Man pratar mer och mer om lärarnas digitala kompetens.  Även förskolan har påverkats, små barn leker med iPad och använder den inte bara som leksak utan också som ett hjälpverktyg vid deras inlärning. Och vi lärare måste tänka på att dessa barn för eller senare hamnar i våra klasser och är vana med att jobba och kommunicera via datorer. Detta ställer krav på oss som lärare att höja vår digitala kompetens och det kan man göra genom att blogga bland annat.  So wish me luck with my blogging!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar